Dokładnie rok temu wrzuciłem pierwszego posta i rozpocząłem poszukiwania śladów upadku inżynierii technicznej w Krakowie. Pierwsze artykuły były czytane sporadycznie, ale z czasem czytelników przybywało. Odwiedzający doceniają widać pracę włożoną w usystematyzowanie tematyki zabytków techniki.
Panel kontrolny turbogeneratora MOS 1,4 MW szwedzkiej firmy STAL ASEA, który produkował energię elektryczną dla Kopalni Soli w Wieliczce w latach 1933-2003. |
Popularna jest także inna tematyka. Artykuł o organizacji ruchu na SSE miała pewien odzew - sprawa została częściowo uporządkowana. Sporą "oglądalnością" (zwłaszcza wśród gości zza zachodniej granicy) cieszą się artykuły o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Także temat terenów dawnego lotniska budzi spore zainteresowanie.
Podwieszany dach dużego hangaru Muzeum Lotnictwa Polskiego projektu inżyniera Izydora Stella-Sawickiego. |
Podstawą do kolejnych artykułów stanowi wspomniany już spis zabytków. Kolejne pozycje staram się zweryfikować osobiście, udokumentować fotograficznie, ale przede wszystkim opisać zwłaszcza w kontekście historycznym. Zbieranie i weryfikacja materiałów zajmuje jednak sporo czasu, przy okazji nierzadko odkrywam fascynującą historię opisywanych obiektów. Stąd długi czas przygotowania kolejnych wpisów - ale staram się robić to rzetelnie i przynajmniej raz w miesiącu wrzucić coś "nowego".
Fragment już nieczynnej bocznicy kolejowej prowadzącej do młynów Polskich Zakładów Zbożowych przy ulicy Ładnej. |
Wnosząc jednak z dotychczasowych postępów w weryfikacji źródłowej listy "pracy" nie zabraknie mi przez kilka lat. Obawiam się tylko aby nie zabrakło mi obiektów do opisywania, bo te na mnie nie czekają - niestety są systematycznie wyburzane...
Zabytkowy autobus miejski Jelcz 272 MEX (popularnie nazywany "ogórkiem") podczas okolicznościowego przejazdu ulicami miasta. |
Do tej pory opisywałem tematykę transportową - lotnictwo, tramwaje i kolej. Planuję jeszcze dwa lub trzy artykuły o kolei i przechodzę do następnego działu. W kolejce do opisania jest sporo obiektów poprzemysłowych. W przyszłości chciałbym też zająć się nie uwzględnionymi w spisie fortyfikacjami Twierdzy Kraków. Mam nadzieję że nadal będą powstawać interesujące, nowe artykuły - czego życzę sobie i Szanownym Czytelnikom.
Świetne, merytoryczne artykuły. Czytam już któryś dzień z miłą chęcią. Oby starczyło zaparcia i czasu na tworzenie nowych ;)
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo za te miłe słowa. Cały czas zbieram nowe materiały i tematów na pewno nie zabraknie. Gorzej z czasem na ich opracowanie, ale staram się przynajmniej raz w miesiącu coś wrzucić.
Usuń